2010. július 23., péntek

Karl Lagerfeld, Marx és a Biblia

Nyugaton a helyzet változatlan.
Épp ezért vettük az irányt Keletre: vasárnap meglátogattuk az iskolát, a palesztin Ayman szakácsnál szálltunk meg. Későn érkeztünk, ezért a beszélgetések javát másnap délelőtt ejtettük meg. Páran maradt a nyári kurzusra is, besegítenek a konyhában, így gondolom ingyenes. Annyira nem mulatságos ott lenni ilyenkor, sok a teendő, a mostani csapat ráadásul abszolút tanulásközpontú, még hétvégén sem buliznak. Viszont van ott egy nagyon szép arcú, Lily Cole-beütésű belga lány, őt szívesen megismerném.
Hétfőn aztán továbbálltunk, irány a híres vidámpark, Tivoli. Mindenre felültünk, nagyon élveztem. Még a bányavasút is meglepően tetszett, teljesen beleéltem magam, hogy egy LSD-fogyasztó hallucinációjának része vagyok (hatalmas, bizarrul mosolygó egérbányászok szolgáltak dekorációként, közben furcsa-vidám zene).
Azt hiszem, szembejött velem Karl Lagerfeld Koppenhága kellős közepén.
Még pénteken az amerikai Topher és férje, Morten lakásában jártunk: iszonyúan stílusos (minimalista) és ultramodern. Kipróbáltuk a világ legerősebbének kikiáltott csiliszószát, a fiúk nyelvét nagyon égette, pedig annyira szerintem nem volt vészes, de legalább habzsolhattam utána a görög joghurtból. Koppenhágában egyébként talán könnyebb olcsóbb ételhez jutni pl. török boltokban vagy indiai-pakisztáni éttermekben. Hétfő esténket Topherrel és a grönlandi Sakiuval töltöttük, többek közt a Biblia és Marx tanainak hasonlóságán vitázva.
Koppenhága még mindig a szívem csücske. Odalátogatva azt gondoltam, már érzem, mit értettek századeleji íróink a kisváros nyomasztó környezetén. Azonban szerdán a határ túloldalába, a német Flensborgba utaztunk. 100 000 fő lakja, rengeteg bolt, sikátorok, kézművesek, éttermek, hatalmas templom, kikötő és minden érthetetlenül olcsó. Gyönyörű nap.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése