2010. május 13., csütörtök

a vizsgaidőszak alatt mi randiangolozunk

A hétfői Mesterangol óránkon ismét csiszoltunk a szókincsünkön, ismét párkapcsolati téren. Ketten az amerikai cserediákok közül ismertették az aktuális szerelmi szlenget, teljes nyíltsággal és öniróniával beszélve saját tapasztalaikról. Utána randitippek. Így telnek az angolóráink: először vicces szövegeket olvasunk, melyeken a  szólásokat és közmondásokat tanuljuk meg. Alternatívaként  tippeket kapunk randizáshoz, az ellenkező nem felszedéséhez stb. Az óra második felében szarkasztikus sorozatokat nézünk. Pierre professzor 62 éves(a barátnője 31),  flörtöl minden lánnyal, rózsaszínre festette a körmét egy hónapja, mindezek ellenére megvan benne a régivágású úriember, aki gyertyafényes vacsorát ajánl Valentin napra és ellenzi még a csókot is az első randin.
A napokban a Latin-amerikai kultúrestre készülünk öten + a kubai tanárunkkal. Jobban érzem magam, mint amikor a Közép-európait csináltam, ott néhányan túlságosan lelkesedtek, mindent meg akartak csinálni helyettünk, utólag tudtam meg mindig, hogy mi mindent tettek, amelyben segíthettem volna, csak éppen nem értesítettek. Úgy éreztem magam, mint egy bábu, akinek fogalma sincs, mi zajlik körülötte. Aztán persze a végén együtt dolgoztunk, meg jól sikerült, csupán ha már az én kultúrestem is, akkor a kreatív munkában is részt szeretnék venni.
Kedden a reggeli pilates és futás után a koreai-amerikai Taeseunggal kerékpároztam 2,5 órát, időnként megálltunk fényképezni. Este Kristof professzor mesélt az életéről, a forradalmi egyetemi évekről, amikor lázadó cikkeket írt, valamint aktívan politizált is. Ezt az időszakát egyébként már bánja. Napközben egy bangladeshi rendező, Tanvir Mokaammel látogatott meg minket. Ennek alkalmából mutattak egy részletet egy átlagos habkönnyű bollywoodi musicalből. Tanvir nem ilyeneket készít.
Szerdai témánk a bevándorlás, dán rendezőt hívtak vendégül, megnéztük a doksiját Bolíviáról. Nagykövetek is meglátogattak minket, én egy törökkel, egy litvánnal és egy izraelivel társalogtam. Utóbbi szerint minden palesztin háborút akar szítani. A szlovák nagykövet pedig amikor megtudta Julus és a lengyel Paulina nemzetiségét, nagyon lekezelően viselkedett velük. Ilyen nagykövetek mellett nem csoda, hogy itt tart a világ.
Éjszaka hastáncórák Julussal és Joséphinával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése