2010. április 3., szombat

hogyan ismerszik meg a barázdabillegető

Tegnap tervbe vettem, hogy koppenhágázok, viszont a kevés emberre való tekintettel csak hármunkat osztottak be mosogatásra, ebből Andreasnak allergiás nehézsége támadtak, úgyhogy egy óráig tisztíthattuk az edényeket a szokásos 20 perc helyett, ugyanígy este. A múzeumra, amelyikbe menni akartam, nem lett volna már időm,egyébként meg kiderült, hogy nagypénteken semmi sincs nyitva. Hiába ateista a dán népesség többsége, a szabadnapok szentek, külön imanapot is tartanak az évben, ám tudat-módosult állapotba valószínűleg nem az áhitattól kerülnek. Helsingorben bandukoltam, felfedeztem egy hangulatos kis parkot a könyvtár mögött, van ott egy nagyobb tó, tele különböző madarakkal, pl. barázdabillegetővel, amelyet onnan ismertem fel, hogy tényleg billegeti a barázdáját. Jártam a tengerpart egy számomra ismeretlen részén, a homok fehér és puha, a víz kristálytiszta. Jó lesz majd itt nyáron. Hazamenetelem előtt még Nyugat-Dániába (Jylland ) is vissza tervezek menni, gyönyörködni  az aabenraa-i természetben, Esbenéknek van egy nyaralójuk a félsziget egy másik pontján + egy lakásuk a határ túloldalán, Németországban, ezeket kár lenne kihagyni.
A dánok kapuja mindig tárva-nyitva, függönyt nem használnak, szerintük az használjon, akinek rejtegetnivalója van, szóval sétám közben teljes panoráma a mindennapokba.
A vacsora egyik fogása articsóka-szárított paradicsom saláta, mindkettőért odavagyok, mindjárt sietek is reggelire, nehogy elfogyjon.:)
Este beszélgetés és vicces számolós játékok a nappaliban, megismerkedtem Baha egyik dán barátjával, és továbbra is azon a véleményen vagyok, hogy a dán emberekkel könnyen megtalálom a közös hangot.

4 megjegyzés:

  1. Nem akarlak kiábrándítani, de szerintem te nem ismered a dán embereket. Azok a dánok, akiknek közük van az IPC-hez, nem a tipikus dánokat képviselik. Én is az IPC-ben kezdtem, már negyedik éve élek Dániában, úgyhogy tudom, mit beszélek. Az IPC NEM Dánia.

    VálaszTörlés
  2. Ti a Beával annyira véresen komolyan veszitek ezeket a bejegyzéseket. :D

    VálaszTörlés
  3. Ja, hogy csak vicc ez az egész blog... bocs, eddig nem jött le. Akkor biztos azt is tudod, hogy nem kötelező szelektíven gyűjteni a szemetet - de lehet -, és hogy a fiatalok közt biztosan akad környezettudatos, de hogy ez a többség lenne... hát ebben már nem vagyok biztos, de komolyan.
    További jó bolondozást!

    VálaszTörlés
  4. Mondjuk a szemétgyűjtéses meg a környezettudatos információ egy dántól van, de jyllandi, szóval az nem számít :P

    VálaszTörlés