2010. január 20., szerda

lyukas órák

Ma az egész délelőttöm szabad volt, délután is csak két óra, globális konfliktusok és afrikai tánc, közöttük csekkoltam a suli könyvtárát és elhoztam a Koránt. Arra aludtam el a kandalló előtt. Globális konfliktusokon arra jutottunk, hogy amelyik nem az adott országban iskolázottabb, az él kevesebb ideig (persze nem a tanár tanította). Afrikai táncon azt tapasztaltam, hogy minél több energiát adok bele, annál többet nyerek. A végén két csoportba osztottak minket, abból, amit megfigyelhettem, a szlovákokat találtam a legjobbnak, teljesen átadták magukat, tehát megint kiderült, hogy posztkommunistának lenni a legjobb a világon. Az ablak után, amely lehetővé teszi, hogy a radiátornál melegedve szívjam magamba a friss téli levegőt.
Reggel tudományos-fantasztiksu-filozofikus elképzeléseket osztottunk meg egymással. Dániában a technikai iskolákban nagyon komolyan veszik a filozófiát. Andreas például mindkettőhöz ért + politika + gitár + zongora stb., azzal ugratják, hogy olyan brit angolt használ, amelyet még a britek sem.
Játszottunk intellektuális tabujátékot. Marci helyett Julus képviselt minket a magyar oldalról (mellettem), állítólag ő is fenn szokott maradni, csak elbújik.:) Elég kritikus, éles a nézete és a véleménye mindenről, de engem úgy tűnik, mintha szeretne engem.
Ma diákönkormányzatszerűre hirdettek választást, a mi régiónkat ketten képviseljük, merthogy indultam én is. Először a gimis benyomások rémlettek, az ilyen emberekre sózzák mindig a kellemetlen feladatokat, rengeteg idejüket elrabolják és senki nem becsüli meg őket. Itt meglepően kevés a kötelező feladat, vigyázni kell a biciklikulcsokra és kiadni őket, ha kell + egyszer visszaváltani az üvegeket. Minthogy nyolcan vagyunk 10 hétre, így ezeket is csak egy hétig kell végezni, illetve a végén megoldjuk. A többi tulajdonképpen a többiek elképzeléseinek kihangosítása és programszervezés. Általában csak muszájból szervezkedem, inkább facilitátor vagyok, azért vállaltam irányító munkát, mert ki szeretném próbálni magam valami teljesen újban.
Elvileg nem világos, úgyhogy tisztázom: a kubai Rolando fog tanítani, az, hogy nem az ő csoportjába vagyok osztva, tulajdonképp nem jelent sokat, mert tudtommal nem aktív részesei a tanárok a csoportoknak. Bár majd kiderül.

1 megjegyzés:

  1. a conact group tanar azt jelenti, hogyha valami problema van, akkor elsosorban o felelos erted, illetve a te csoportban o a szervezo tanar (ez kicsit kesobb lesz fontos)
    persze ettol fuggetlenul az embernek kialakul egy egy tanarral bizalmasabb viszonya, nekem pl Soren volt, akivel meg tudtam mindent dumalni, pedig nem o volt a csoport vezeto tanarom.
    Neked meg Rolnado szerintem maris a baratod :)
    erezd jol magad, es hasznalj ki minden pillanatot. Marcit is csokoltatom.
    bea.

    VálaszTörlés